FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Zabespieczenie motocykla na zime. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
rafik
Administrator



Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chicago
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:48, 10 Lut 2010 Powrót do góry

Przed odstawieniem motocykla, musimy wybrać się na ostatnią jazdę. Nie dla wątpliwej przyjemności. Z rozgrzanego silnika łatwiej ściągnąć olej. W drodze powrotnej warto zatankować „pod korek”. Dobrze jest wlać do zbiornika stabilizator do układów paliwowych. Paliwo jest bowiem mieszanką różnych składników. Lżejsze szybko wyparują, zostaną tylko ciężkie i olej, który może potem zapychać gaźniki.



Po ostatniej jeździe należy wymienić stary olej. Nie trzeba nalewać go do pełna. Wystarczy ilość stosowana przy normalnej konserwacji. W starym oleju zbierają się kwasy, resztki spalania i inne śmieci. Po wlaniu świeżego oleju, trzeba po raz ostatni zakręcić silnikiem, bez włączonego zapłonu, żeby olej został zassany w układ i dopiero wtedy odpalić na chwilę silnik. Olej powinien dobrze przemyć silnik, a wszystkie śmieci powinny trafić do nowego filtra.



Następnie musimy wyciągnąć akumulator. Jest w nim kwas, który w niskiej temperaturze może zamarznąć i wysadzić obudowę. Utrzymanie akumulatora w sprawności to nic więcej, jak pilnowanie, żeby się nie rozładował. Dlatego należy go przenieść w ciepłe i suche miejsce oraz podłączyć do elektronicznej ładowarki. Można też doładowywać go co dwa tygodnie po 30 minut, zwykłą ładowarką do akumulatorów.



Aby zapobiec utlenianiu się lakieru, wystarczy pokryć woskiem odpowiednie części. Smaru, najlepiej w sprayu, używamy do łańcucha. Do zabezpieczenia elementów chromowanych i metalowych najlepszy jest WD40. Wystarczy spryskać, nie przecierać. Ważne, żeby nie pobrudzić klocków hamulcowych i elementów gumowych – na nie chemia działa najszybciej.



Przed zimą należy zabezpieczyć motocykl przed korozją. Dlatego musimy dokładnie go wyczyścić. Niektóre elementy warto przetrzeć olejem i przesmarować. Często nie wystarczy umycie wodą z dodatkiem specjalnego szamponu. Trzeba bowiem usunąć smar, zalegający na obudowie i przetrzeć silnik.



Po takim przygotowaniu motocykl ustawiamy w miejscu, w którym postoi całą zimę. Jednoślad nie może być narażony na działanie kwasów i chemikaliów, należy go dokładnie przykryć.


Czego jeszcze zapomialem dodoac?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
hary1200
nauka jazdy



Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdansk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:40, 09 Sty 2012 Powrót do góry

Najlepiej ustawic motocykl na podnośniku aby nie stał na kołach a szmaty którymi jest motocykl przykryty powinny byc płucienne nie przykrywac motocykla gumowanymi pokrowcami bo pod pokrowcem będzie sie skraplała woda wprost na motocykl


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CST (U.S./Kanada)
 
 
Regulamin