FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Yamaha XT1200Z Super Tenere - Nowosc. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
rafik
Administrator



Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chicago
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:39, 05 Cze 2010 Powrót do góry

Legenda pustyni powraca! Yamaha właśnie pokazała ostateczne oblicze Super Tenere. Będzie większa, mocniejsza i bardziej wyczynowa. Czy BMW R 1200 GS i KTM Adventure mają się czego obawiać?!
Nowa Super Tenere to prawdziwe wyczynowe enduro. Za serce tego motocykla posłuży zupełnie nowa jednostka napędowa - rzędowy dwucylindrowiec o pojemności 1199 cm3 chłodzony cieczą. Z takiej pojemności inżynierowie Yamahy wyciągnęli 110 KM mocy i 114 Nm momentu obrotowego by zapewnić dosiadającym Super Tenery motocyklistom wystarczających doznań i pewności, że ten czołg przejdzie przez wszystko.

Super Tenere ma być bronią. Zabójczą bronią. Dlatego została wyposażona we wszystkie nowinki techniczne jakimi dysponuje Yamaha w swoich laboratoriach. Poza supernowoczesnym silnikiem XT1200Z zostanie wyposażony w YCC-T (system zmiennej długości kanałów dolotowych) wcześniej wykorzystany w wyścigowych maszynach serii YZF, oraz zupełna nowinka - system kontroli trakcji prosto z MotoGP. Dostępne będą trzy tryby kontroli trakcji TCS1 - kontrola trakcji będzie interweniować od razu kiedy tylne koło utraci przyczepność, TCS2 - pozwala na nieco więcej, niewielkie poślizgi i drifty są dozwolone, a kontrola trakcji interweniuje dopiero w niebezpiecznych sytuacji, oraz trzeci tryb kiedy kontrola trakcji jest wyłączona. Super Tenere będzie wyposażona również w dwie mapy zapłonu - S (sportowa) oferująca maksymalne parametry motocykla i T (turystyczna) dostarczająca moc i moment płynnie i spokojnie.
Kolejnym dodatkiem do XT1200Z jest kombinowany system hamulców (UBS) z ABS-em.To duża nowinka bowiem ABS ma zapobiegać zablokowaniu kół podczas hamowania, regulując siłę hamulców zależnie od ciężaru motocykla i prędkości. UBS rozłoży siłę hamowania na przód i tył kiedy w użyciu będzie tylko klamka przedniego hamulca. Zaś kiedy w użyciu będzie tylko dźwignia tylnego hamulca ABS automatycznie się wyłączy dając pełną kontrolę jeźdźcowi. To ukłon w stronę wyczynowców, którzy uwielbiają ostre nawroty i slajdy.
Motocykl jest zbudowany na stalowej ramie, która wg specjalistów Yamahy będzie bardzie wytrzymała niż aluminiowa i lepiej spełni swoją rolę. Zawieszenia to oczywiści widelec upside-down z przodu i pojedynczy amortyzator z tyłu. Przeniesienie napędu odbywa się za pomocą wału napędowego (trwały i niezawodny). Duże skoki zawieszeń (190 mm przód i tył) pozwolą na bardzo dużo w terenie, a wygodne siedzisko, gniazdo zapalniczki i duży 23 litrowy zbiornik paliwa świetnie sprawdzą się w dalekiej turystyce.
Yamaha XT1200Z Super Tenere może okazać się prawdziwym hitem i bez wątpienia zawalczyć o fotel lidera w klasie dużych turystycznych enduro. A konkurencja jest całkiem spora. Wszak BMW R 1200 GS, KTM Adventure, Honda Varadero, Moto Morini Granpasso i Moto Guzzi Stelvio to naprawdę twardzi zawodnicy.


Yamaha XT1200Z Super Ténéré
Dane techniczne

Silnik:
typ: chłodzony cieczą, 4-suw, rozrząd DOHC, rzędowy 2-cylindrowy, 4-zawory na cylinder, wtrysk paliwa
pojemność: 1199cc
średnica x skok tłoka: 98 x 79.5 mm
stopień sprężania: 11.0:1
wykorbienia wału: co 270 i 450 stopni
moc maksymalna: 80.9kW (110PS) @7,250rpm
maksymalny moment obrotowy: 114.1 Nm (11.6kgf・m) @6,000 rpm
smarowanie: sucha miska olejowa
sprzęgło: wielotarczowe sprzęgło mokre
skrzynia: 6-biegowa
napęd tylnego koła : wał
Yamaha Chip-Controlled Throttle (YCC-T)
Yamaha D-MODE (mapy zapłonu): 2 tryby: Sport (S) i Touring (T)
kontrola trakcji: 3 tryby, TCS1, TCS2 i OFF (wyłączony)
wydech: 2-w-1

Rama: z rur stalowych
zawieszenie przód: widelec Upside-down, średnica 43 mm, regulacja napięcia wstępnego i tłumienia odbicia/dobicia
zawieszenie tył: amortyzator, regulacja napięcia wstępnego i tłumienia odbicia
skok zawieszeń przód/tył: 190 mm/190 mm
hamulce przód: dwie tarcze typu wave o średnicy 310 mm, ABS/UBS (Unified Brake System)
hamulce tył: pojedyncza tarcza typu wave o średnicy 282 mm
opona przód: 110/80/19
opona tył: 150/70/17

Wymiary:
długość 2250 mm
szerokość 980 mm
wysokość: 1410 mm
wysokość siedzenia: regulowana 845-870 mm
rozstaw osi: 1540 mm
masa z płynami (olej i paliwo): 261 kg
pojemność zbiornika paliwa: 23 litry
pojemność zbiornika oleju: 4.2 litra


Image

Image


Image

Image

Image

Szkoda tylko ze nie bedzie narazie dostepna w stanach, bo byla by super alternatywa dla GS-a, i pewnie duzo mniej by kosztowala.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ChrisKik
wachacz spalin



Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BENSENVILLE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:56, 08 Cze 2010 Powrót do góry

Calkiem ciekawy bike.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CST (U.S./Kanada)
 
 
Regulamin